Bromma Blocks
Ulvsundavägen 185
168 67 Bromma
076-636 93 67
info@phonia.se
1. Allmänt
Dessa villkor gäller för alla reparationstjänster som utförs av Phonia (”vi/oss”). Genom att lämna in en produkt för service eller reparation godkänner kunden (”du”) dessa villkor.
2. Reparation och service
Vi utför felsökning, service och reparation av mobiltelefoner, surfplattor, datorer och annan elektronik enligt överenskommelse.
Reparationen utförs så långt som möjligt med originaldelar. Om originaldelar inte finns tillgängliga kan kompatibla reservdelar av hög kvalitet användas.
3. Felsökning
Vi erbjuder en enklare fri felsökning. Djupgående felsökning kan komma att debiteras en gällande prislista.
4. Garanti
Vi lämnar 3–12 månaders garanti på de delar vi byter, beroende på produkttyp. Garantin gäller endast för samma fel/komponent som bytts.
Garantin omfattar inte skador som uppstått efter reparationen, t.ex. nya sprickor, vätskeskador eller annan yttre påverkan.
Om enheten lämnas in med släckt skärm, dött batteri eller på annat sätt utan möjlighet att funktionstestas innan reparation, kan vi inte garantera att andra fel inte redan fanns eller uppstår under reparationen. Kunden kan därför inte kräva ersättning för dolda eller följdfel som visar sig efter utförd reparation.
5. Ansvar
Vi ansvarar inte för dataförlust i samband med reparation. Kunden ansvarar själv för säkerhetskopiering av sina filer.
Vi ansvarar inte för fel som uppkommer på grund av yttre åverkan, tidigare icke-auktoriserade reparationer eller dolda fel.
Om en reparation inte kan slutföras återlämnas enheten i det skick den befann sig efter felsökning.
6. Leveranstid
Normal reparationstid är 1–5 arbetsdagar, beroende på reservdelstillgång. Vi kan inte garantera exakt leveranstid men meddelar kunden vid försening.
7. Priser och betalning
Alla priser anges inklusive moms.
Betalning sker i förskott vid inlämning av produkten i butik, om inte annat avtalats.
Om produkten inte hämtas inom 60 dagar efter färdigställande förbehåller vi oss rätten att ta ut en förvaringsavgift, alternativt avyttra produkten enligt gällande lag.
8. Kundens ansvar
Kunden ska lämna korrekta kontaktuppgifter vid inlämning.
Kunden ansvarar för att lämna in rätt tillbehör (t.ex. laddare om det är nödvändigt för felsökning).
Kunden ansvarar för att testa och kontrollera sin mobil innan inlämning. Om kunden i efterhand påstår att andra funktioner inte fungerar, kan Phonia inte hållas ansvarig för detta om reparationen endast avsett en specifik del.
Kunden ska vid inlämning informera om eventuella dolda fel eller tidigare skador, t.ex. om enheten har tappats, utsatts för väta eller reparerats på annan verkstad. Om sådan information inte lämnas friskriver sig Phonia från ansvar för följdskador.
9. Tvist
Eventuella tvister ska i första hand lösas genom dialog. Om enighet inte nås kan tvisten prövas av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller allmän domstol.